Thursday, January 13, 2005

meneruskan langkah

Bismillah..
2nd blog stuffs dlm thn baru ni..heh, humm few updates laa dlm seminggu ni kan....

last saturday just had my owned 'unofficial organized geng dinner gathering'.. humm...kepada sesiapa yg tak tahu..geng dinner ni sebenarnya geng hostel yg slalu turun dinner sekalik masa belajar kat mmu dulu....kitaorang ni mmg laa rapat cam adeks beradeks, atoks ngan cucus, bapaks ngan anaks pakwes n makwes...oppsss...:D.
gathering was held at tmn warisan pertanian, putrajaya...main menu satey kajang.....tp ader gak yg tak makan satey...cam Maz....tp dier tak kisah....sbb dier lg kisahkan pasal lesung pipit dier yg baru tumbuh tu..:P
to all members yg datang...korang mmg best sbb menyokong usaha usaha menyatu balikkan geng kiter.....kepada yg tak dapat nak join pulak..bukanlah tak menyokong kan cuma banyak hal hal yg tak dapat dielakkan,...perkara biasa terutama biler dah lama tak jumpa camni....tp apapun all the best to us....hopefully kita bleh ber gather balik in future...

during weekdays pulak...aku gi melaka rabu baru ni.....tujuan nak amik signature lecturer n ita tuk jd referees...bg program MBA...yeah....aku mmg teringin sgt nak amik MBA ni...aku rasa cam dunia pekerjaan sekarang niii....perlu ader ilmu ilmu perniagaan ...sbb ngan ilmu ilmu ni la kita dapat menyumbang kepada perkembangan syarikat. Ramai gak yg tanya, ngapa aku tak nak sambung dlm field engineering jugak. humm jawapan aku..aku dah banyak bertanya org org yg berpengalaman kat office aku yg lama cam GM, n my partner Mr Jasri...from the conversation, aku bley conclude, yg superiors di telekom ni banyak tengok kepada experiences. In fact bg aku kalo amik masters in engineering, which of course requires us to focus on one type of research or etc, it doesnt help u much in telekom..sbb dlm telekom or mana mana company pun, staff should be multifunctioning. prior on that, aku rasa dengan degree dlm enginering field dan MBA bole membantu menjadikan aku seorang yg multifunctioning. well...it is just my humble opinion after considering few thoughts from those experts. tp apapun masters samada dlm engineering ke, MBA or anything....semuanya sama....n master programme tu sendiri cam supplement effort dr kita saja.....buat masa sekarang ni...degree sudah memadai..kalo kita tak sambung study pun ok, tp kalo kita sambung pulak better....sbb atleast kita sahut seruan Rasullullah... tuntutlah ilmu sehingga ke liang lahad....hummm..

last but not least....(aku pun dah ngantuk nii).....aku harap 2005 ni menjanjikan usaha yg tidak sia sia serta permulaan hidup berdikari tuk aku.....n to achieve that hope..aku rasa kawan kawan laa aset yg penting yg boleh membantu...tanpa kawan kita akan alami kesusahan...yg penting , kene jaga hati kawan kan....heh...jumpa di blog akan dtg..

No comments: